marți, 16 martie 2010

Covrigi polonezi

Mi s-a pus pata sa fac covrigi polonezi, am googalit si am gasit pe blogul Gabryellei o reteta care mi-a placut si am copiat-o ca sa o am aici, la indemana. Singura specificatie e ca am sa folosesc unt in loc de margarina.

Iata reteta:

Ingrediente:
-800 g făină,
-500 ml lapte,
-50 g drojdie,
-125 g zahăr,
- 150 g margarină,
-1/2 linguriţă sare,
-75 g miere,
- zahăr vanilinat.

Preparare:
Drojdia se lichefiază cu 1/4 din cantitatea de zahăr. Se adaugă laptele călduţ şi restul de zahăr.
Se adaugă făina, sarea şi 50 g margarină la temperatura camerei. Se framântă un aluat molcuţ şi lucios. Se lasă la crescut pană-şi dublează volumul.
Restul de margarină se topeşte şi se amestecă cu zahărul valinilat.

Se împarte aluatul în trei. Din fiecare se întinde câte o foaie pe care o ungem cu margarina topită. Se taie fâşii de aproximativ 2 cm. Luăm câte două fâşii le răsucim şi modelăm covrigii. Continuăm până terminăm aluatul. Se aşează în tava tapetată cu hartie de copt. Se ung cu ou şi se presară nucă măcinată. Se coc 15 min. la 200 grade.

Când sunt gata se scot şi se ung fierbinţi cu un sirop din miere şi apă (1:1).
Siropul rămas se toarnă în tavă. Până se răcesc vor absorbi tot.

Poftă bună! 


Ii multumesc pe aceasta cale Gabryellei!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...