vineri, 2 septembrie 2011

Taitei cu lapte

Unul dintre deserturile copilariei noastre de care imi aduc cu mult drag aminte este laptele cu taitei sau orezul cu lapte. De foarte multe ori, cand ne trezeam ca vrem iute "ceva bun", mama ne facea sau una sau alta, fiindca niciodata nu ne lipseau din casa ingredientele si in plus de-atat se faceau si foarte repede si fara bataie de cap.

Diferenta era ca mie imi placeau ambele gen budinca, cu orezul sau taiteii bine inchegati in lapte, in vreme ce surorii mele ii placea sa predomine laptele. Atunci ea manca desertul seara, cald, in vreme ce eu il savuram pe indelete a doua zi, dupa ce se inchega si se transforma in budinca.

In seara asta am pregatit si eu dupa foarte mult timp, taitei cu lapte. Chiar nu imi explic de ce nu fac asta mai des, fiindca in 10 minute am terminat.

- 1 litru lapte
- 100 grame taitei
- zahar vanilat sau esenta de lamaie
- coaja lamaie/portocala, scortisoara (optional)
- miere sau zahar

Se pune laptele la fiert, se indulceste dupa gust, se aromeaza cu vanilia/coaja de portocale. Cand da in clocot se pun taiteii, se lasa 3 minute sa fiarba, dupa care se pune capacul si se lasa la umflat.

Eu am indulcit laptele cu miere, coaja de lamaie sau de portocala nu am avut asa incat am sarit peste, taiteii i-am pus maruntiti si am folosit un vas tip Zepter ca sa poata fi acoperit etans sa se umfle taiteii mai bine.

Acum astept sa se raceasca. Sunt curioasa daca Pupicu va manca si el, pana acum acasa, de cate ori am facut, nu a mancat niciodata, nici orez cu lapte nici taitei cu lapte, in schimb la cresa, de cate ori au asta in meniu, mananca de fiecare data.

2 comentarii:

madi spunea...

Eu ii pun in cani,las sa se raceasca si adaug dulceata pe de-asupra. Un deliciu....

Zicolorata spunea...

Wow, ce bine sunaaa! Neaparat de incercat data viitoare, multumesc Madi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...